2012-11-06 ❤ 16:46:00

En dålig dag

Idag (och igår) har jag varit sjukt stressad. Insåg igår på eftermiddagen att jag hade tre prov och en labb att göra. Var kom de ifrån?! Ena provet gjorde jag igår, det visade sig bara vara att fylla i svar på väldigt självklara frågor för att visa att man inte är en komplett idiot. Men jag trodde att jag skulle misslyckas med resten, kändes så mycket. På kvällen fick jag springa runt som en idiot över hela stockholm och samla in materiel till labben, sen plöja igenom 6 kapitel i boken. Blev klar för ett par timmar sedan och efter det fick jag något litet sammanbrott och åt en bulle och ett par skedar nutella (tycker inte ens det är gott så wtf).
Trodde jag skulle behöva läsa en halv bok nu, men sen visar det sig att jag faktiskt redan läst allt. Så här har jag stressat som en galning helt i onödan och fått i mig onödiga kalorier bara för det. Tänkte spy, men kom fram till att jag vill vara bättre än så. Jag valde att äta, så jag får leva med det valet. Måste bara försöka lära mig att inte låta mina känslor ta över mitt ätande. Igår åt jag nästan inget för att jag mådde dåligt och idag blev det sötsaker av samma orsak. Man ska äta för att leva, för att orka och någon gång ibland unna sig något. Man ska inte äta för att dämpa känslor eller avstå från mat för att man mår dåligt. Imorgon får bli en bättre dag, det här gör inget.

Kommentarer
Postat av: PetitChoux

"Jag valde att äta så jag får leva med valet" Bra sagt! Ska jag ha i tankarna.
kram <3

2012-11-06 @ 20:07:57
URL: http://monpetitchoux.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig? ❤

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


RSS 2.0