2012-10-26 ❤ 21:50:46

Be happy

Så nu är maten fixad, det blev lite kycklingsallad och en banan. Fick en liten promenad idag i alla fall, sprang runt och letade efter lite saker. Förutom turen till stan har det bara blivit tre kortare promenader så inte mycket motion precis. På lördag efter provet blir det en riktig långpromenad, sedan kan normala rutinerna börja på söndag igen.
När det gäller vikten så har det ju gått dåligt ett tag. Nu har jag satt som mål att gå ner 1 kg på två veckor, alltså ett halvt per vecka. Det känns alldeles lagomt, hellre långsam och varaktig nedgång än snabbt ner och sen raka vägen upp igen. Sen slipper jag bli arg och frustrerad när det inte går precis som jag vill, för 0,5 kg på en vecka är inga problem, och så hindrar det mig från att stressa och göra dumma saker (spy etc) för att få snabba resultat.
Jag väger mig bara två gånger om dagen nu, och det är mest bara för att se på ett ungefär hur det står till, jag låter inte längre siffrorna bestämma hur resten av dagen blir. Just nu känns det som att det är på rätt väg, men det har det gjort många gånger. Just den här gången ska det dock var på riktigt. Jag har bestämt mig för att försöka lära mig tycka om min kropp, försöka hitta något positivt varje dag och vända ryggen till spegeln och tankarna så fort negativa saker dyker upp.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig? ❤

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


RSS 2.0